Het lijkt erop dat Keira Knightley, prinses van de jaren 2000 blockbusters, de overstap heeft gemaakt naar Netflix. Al eerder was ze te zien in de vrij goede serie Black Doves, dus besloot ze dat succes eens dunnetjes over te doen. Ditmaal alweer in een thriller, al is ze nu geen geheim agent. In plaats daarvan speelt Knightley een journalist die betrokken raakt bij een moordmysterie. Het klinkt allemaal heel spannend, maar helaas is The Woman In Cabin 10 alles behalve een hoogvlieger.

Waar gaat The Woman In Cabin 10 over?
Lo (Knightley) is een bekende journalist. Nadat een bron die ze had voor een belangrijk artikel werd verdronken als wraak, keert ze terug naar haar werk met angst en flashbacks. Maar als de mogelijkheid van een nieuw verhaal zich aandient aan boord van een prachtige jacht, dan zegt Lo daar geen nee tegen. Ze gaat op een cruise van drie dagen waar ze te gast is van de stervende miljardair Anne Bullmer (Lisa Loven Kongsli) en haar man Richard (Guy Pearce). Lo ziet het als een uitgelezen kans om even te ontspannen. Ze moet een artikel schrijven over de stichting die het koppel na de dood van Anne wil oprichten. Maar als Lo eenmaal aan boord is, blijkt dat het verhaal toch duisterder is dan ze ooit had kunnen denken.
Matige thriller
Fervente thriller-kijkers zullen met The Woman In Cabin 10 niet perse aan hun trekken komen. Het verhaal is uiterst voorspelbaar. Simpel en snel in elkaar gezet. Op zich geeft de locatie wel enigszins een extra claustrofobisch gevoel, zodat dat het ook deed in Murder On The Orient Express. Maar Ruth Ware, de schrijfster van het boek waar de film op is gebaseerd, is geen Agatha Christie. Al vrij vroeg is het duidelijk wat er gaande is. Dat is op zich niet erg, als de rest van de film ook vermakelijk zou zijn. Dat is tot op een zekere hoogte.
Het probleem met The Woman In Cabin 10 is dat de personages enkel domme beslissingen nemen. Dat ligt niet aan het acteerwerk, want dat is op zich prima. Maar Lo is voor een journalist die bekend is met misdaad toch bijster onintelligent bezig. Haar oude vriend Ben (David Ajala) is er enkel om het plot vooruit te duwen, maar ook daar worden onrealistische keuzes gemaakt door het personage. De rest is een cast van stereotypes die bijzonder weinig bijdragen aan het verhaal als geheel.
Visueel is de film ook niet heel aantrekkelijk. Nu hoef je van een Netflix-film natuurlijk geen Scorsese-achtig camerawerk te verwachten, maar doordat het verhaal al voorspelbaar en mager is, maakt het feit dat de film visueel niet heel sterk is, het niet perse interessanter om te kijken.

Conclusie
The Woman In Cabin 10 is vermakelijk tot op zekere hoogte, maar op geen enkel vlak een hoogvlieger. Door het gebrek aan interessante personages en een hoog voorspelbaarheidsgehalte zal je deze film snel vergeten.

