Miracle Workers moeten de aarde redden van god

Het is de omgekeerde wereld in Miracle Workers: God weet het allemaal ook niet meer en de Miracle Workers werken zich een slag in de rondte om de aarde draaiende te houden. Het is een compleet absurdistische serie waar alles over de top is. En dat is genieten! Zeker met acteurs als Daniel Radcliffe en Steve Buscemi.

Waar gaat Miracle Workers over?

God ziet het niet meer zitten. De opwarming van de aarde, alle politieke drama, de groeiende ongelijkheid: god kan het niet meer aan. Daarom besluit hij om de aarde op te blazen en een nieuw project te beginnen. Gelukkig zijn er drie Miracle Workers die nog wel wat waarde in de aarde zien en proberen ons bolletje te redden van de laatste big bang.

Even over de cast van Miracle Workers

miracle workers Buscemi Geekish

Miracle Workers heeft twee grote namen: Daniel Radcliffe en Steve Buscemi. Beiden acteurs hoeven het niet meer te doen voor het geld en dan vind ik het altijd interessant worden wat voor rollen ze kiezen. En in deze serie gaan ze echt helemaal los. Radcliffe speelt een onzekere engel die gebeden laat uitkomen, of dat in ieder geval probeert. En Buscemi speelt een god zoals je hem nog nooit eerder gezien hebt: zo absurd dat ik het me niet voor kon stellen tot ik het Buscemi had zien doen. Naast deze twee spelen Geraldine Viswanathan, Karan Soni en Lolly Adefope nog drie andere engelen met hele herkenbare menselijke trekjes. Het is een serie die vooral gelukt is om de perfecte gecaste cast.

Compleet absurd

miracle workers Craig

Deze serie is wel acquired taste. Het is namelijk compleet absurd. Daar moet je van houden. Ik moest even inkomen, maar ik ging van de karakters houden. Vooral van Craig (Radcliffe). Als je Good Omens leuk vond, dan is Miracle Workers ook echt wat voor jou. Deze serie is wat simpeler opgezet dan Good Omens, maar ze hebben wel net zoveel aandacht besteed aan de absurditeit van het verhaal en de grappen die erin zitten verwerkt.

Drie totaal verschillende seizoenen

Seizoen 1 van Miracle Workers gaat over God en zijn Miracle Workers. Er zijn inmiddels drie seizoenen, dus toen ik aan seizoen 2 begon, dacht ik dat het verhaal verder zou gaan. Maar het is een totaal ander verhaal. Het gaat over de middeleeuwen. De absurditeit blijft hetzelfde maar komt niet helemaal tot zijn recht in deze nieuwe verhaallijn. Het is absurd om het absurd zijn en dat ligt mij niet zo. Eigenlijk had ik deze serie daardoor afgeschreven. Tot ik dit filmpje uit seizoen 3 zag:

Dit moet ik natuurlijk zien, want dit belooft wat.

Miracle Workers

TV serie